Prípadová štúdia: Keď klient radí predávajúcemu

V dnešnej dobe je veľmi veľa reklamných agentúr. Kopec ľudí by vám rado pomohlo s propagáciou a zarobilo na tom. Žiaľ, má to jeden háčik, v podstate môže mať reklamnú agentúru úplne každý. Na to, aby ste mohli robiť reklamné a marketingové služby vám stačí vybaviť si živnosť. Čo predstavuje tak týždňovú čakaciu dobu a drobné na kolok.

 

Kvantum kvalitatívne nedostatočných ponúk

Preto sa mi bežne stáva, že nám do firmy chodia rôzne ponuky. Doslova mi srdce trhá a vrie vo mne krv keď čítam tie maily. Žiaľ, ľudia sa nikdy neučili ako správne písať maily, a ani ich to nikdy nikto neučil. Osobne sa mi stala nasledujúca situácia.

 

Prípadová štúdia: Spoločnosť predávajúca billboardy

Istá nemenovaná spoločnosť nám poslala mail s ponukou na billboardy. Ale aké? To som sa v maili nedozvedel.

Len zo zvedavosti som si vypýtal cenník. Nanešťastie ani z neho som nebol o moc múdrejší, a to si dovolím, pri všetkej skromnosti, povedať, že patrím medzi tých chápavejších. Ponúkol som sa, že im pomôžem vylepšiť ich emailovú komunikáciu.

Moja ponuka znela nasledovne:

ponuka

 

Vďaka tomu, že môj mail je správne napísaný, som na odpoveď nečakal dlho. Za 20 minút mi prišla pozitívna odozva. Odrobil som si v práci, potom v druhej a večer som si prezrel ich web, aby som vedel čo to vlastne ponúkajú.

 

Nedostatky webovej stránky

Ako som hľadal, tak som hľadal, ale cenník som tam nenašiel. V jednej časti stránky bol silný CTA: „vyžiadajte si cenník“ a tam nebol mail ani príkaz „mailto“.

Ďalším nedostatkom bola informácia o rozmere billboardu. Teda jej absencia. Vypátral som ju iba v obchodných podmienkach. Vrcholom v tejto spleti neprehľadnosti anti UX bola ponuka služieb na tvorbu webu. Citujem:

„…berieme ohľad na použiteľnosť webu s ohľadom na prehľadnosť a jednoduchosť navigácie a grafického dizajnu.“

No, odpadol som. Nebudem však iba kritizovať. Spomínaný web vyzerá po optickej stránke celkom dobre a má veľmi pekne znázornené rozmiestnenie  billboardov po Slovensku. Po preskúmaní celej stránky som navrhol nasledujúce kroky.

 

Úpravy webu a mailovej komunikácie

V jednoduchosti povedané : Človek keď dostane mail, tak musí presne vedieť čo ponúkate a ako to získať. Samotná cesta k vykonaniu požadovanej akcie musí byť čo najjednoduchšia.

Váš potenciálny zákazník proste nemá čas hrabať sa vo vašom webe. Má predsa v schránke 40 ďalších mailov, ktoré na neho nepočkajú.
Mňa ako nákupcu pri produkte tejto spoločnosti zaujímajú nasledovné informácie:

  • rozmery billboardu
  • umiestnenie
  • cena

Preto som im navrhoval posielať mail v tomto znení:

 

“Milí ForDomáci

Nepremeškajte skvelú príležitosť zviditeľniť sa na billboardoch pri hlavných cestných ťahoch v okolí XXX.

Zabezpečíme pre vás návrh, výlep a prenájom reklamných plôch o rozmeroch 240×510 cm za neuveriteľnú cenu, maximálne 80 eur na mesiac.

Pri dlhodobejšom prenájme máte u nás zľavu a výlep zdarma k tomu. Tak neváhajte a objednajte tieto billboardy.”

 

Prečo posielať mail v tomto znení?

Každá jedna veta v maili má svoje opodstatnenie. Nie je napísaná náhodou. Má plniť konkrétne poslanie a podporiť cieľ. V tomto prípade predaj billboardu stavebnej spoločnosti.

 

Pozrime sa na to pekne, po poradí:

1) Oslovenie – Milí ForDomáci – neznie tak, že bol mail automaticky vygenerovaný, ja ako kupujúci si oveľa viac vážim, že si niekto dal tú námahu a pripravil oslovenie na mieru.

2) – zviditeľniť na billboardoch v okolí XXX – viem, o čo sa jedná (billboardy) a kde sú (XXX a okolie),

3) –zabezpečíme bla bla, toto mali dobre aj v pôvodnom maili, ale chýbala mi tam práve tá najpodstatnejšia časť, a to rozmery a cena. Tu som spojil 65 eur za prenájom a 15 za polep. Výsledná suma, 80 eur nie je vysoká, ale dá sa pri väčšom množstve manipulovať s cenou a inými necenovými benefitmi (vylepenie zadarmo).

4) – pri DD prenájme –  tuto spomínam potenciálne benefity.

5) – Tak neváhajte a objednajte– Silná výzva k akcii na záver, s preklikom na web, kde reálne vidím, o ktoré billboardy sa jedná a ako vyzerajú.
Samozrejme mohol som im navrhnúť aj úpravy na webe, ale to už hádam zvládnu sami. Pozitívom je, že konateľ firmy mi odpísal toto:

„Dobrý deň prajem,

vážime si Váš čas a ďakujeme za Vaše skvelé tipy. Maily už určite nebudeme posielať v takej forme ako doteraz.“

Dokonca sa pridal na moju fanpage.

Zaujal vás tento článok? Dajte ho zdieľať.

Autorom článku je Peter Čelko

pridaj hodnotenie

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *