Google Tasks – výborný plánovač úloh

Skúšal som už viacero TO DO listov, ktoré mi pomáhali udržiavať poriadok v mojich úlohách, ale vždy sa vrátim ku klasike. Áno, hovorím o Google Tasks, slovensky označované ako  Úlohy.  Ide o naozaj veľmi jednoduchý zoznam úloh, ktorý sa ľahko edituje a je prehľadný. Ukážem vám, ako ho používať čo najefektívnejšie v rôznych prostrediach

 

Gmail

Keď si otvroríte webovú podobou gmailu, v ľavo hore je možnosť zapnúť úlohy. Po kliknutí na položku sa v pravom spodnom roku otvorí malé okno s úlohami. Ak ich raz začnete používať a budete mať nejaké nesplnené, bude sa vám vyskakovacie okno automaticky načítavať po príchode do Gmailu.

Používanie GTasks v Gmaile je veľmi praktické

Používanie GTasks v Gmaile je veľmi praktické

 

Google Kalendár

Google Tasks sú integrované aj do Google kalendára. Takže ak ste ako ja závislí na Google kalendári, budete mať svoje úlohy vždy po ruke. Ak by sa vám nezobrazovali, treba si ich povoliť (ukážka na obrázku). Úlohy môžu byť nastavené ako jednoduchý zoznam, alebo sa k nim môže pridať aj dátum. Potom sa automaticky pridajú aj do kalendára.

Úlohy v kalendári

Úlohy v kalendári

 

V Telefóne

V telefóne nie je nič jednoduchšie ako si nainštalovať aplikáciu Gtasks. Následne sa aplikácia spáruje s vaším Google kontom a začne sa automaticky synchronizovať . Na obrazovku si potom môžete pridať widget, ktorý vám bude pripomínať vaše naplánované úlohy. Samozrejme môžete úlohy pridávať, mazať a editovať.

GTasks v mobile

GTasks v mobile

 

A čo Windows?

Hľadal som dlho, ale žiadny program vo forme widgetu pre môj Windows 7 som nenašiel. Ale našiel som návod, ako widget pre Windows nasimulovať. Stačí dodržať nasledovaný postup:

  1. Spustíte si prehliadač Chrome
  2. Prihláste sa do svojho Google konta
  3. Zadajte adresu https://mail.google.com/tasks/ig
  4. Prejdite na Nastavenia – Nástroje – Vytvoriť skratku pre aplikácie
  5. Zakliknite – Vytvoriť odkaz na pracovnú plochu

Hotovo, tento odkaz na pracovnej ploche vám vždy otvorí okno s úlohami, ktoré môžete editovať , mazať a pridávať. Neotvorí sa vám prehliadač Chrome, iba samostatné okno.

 

Ak máš aj ty tip, ako si efektívne udržiavať aktuálny  TO DO list pomocou nejakej služby,  podeľ sa v komentároch. Ak ti článok pomohol, daj o ňom vedieť aj ostatným.

pridaj hodnotenie

5 komentárov

  1. Peter Hajduček píše:

    Snažil som sa to používať, ale spôsob ako je to implementované v Gmail mi vôbec nevyhovuje. Škoda že nedali možnosť zobraziť úlohy na Fullscreen. Veľmi som si obľúbil Wunderlist, je v mobiloch aj na webe.

  2. Pavlína Hublová píše:

    Snažila jsem se používat, ale Vámi vyzdvižené klady nemohou vykompenzovat zápory – nelze vkládat tagy; seznamy se nezobrazují všechny, ale musí se zobrazovat každý zvlášť; žádné barvičky (bez nich bych se tedy obešla)… Prostě není to dotažené. Škoda.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *