Lukáš Pampurík – prvý eshop v sedemnástich

Byť originálny a odlíšiť sa od davu sa pri podnikaní oplatí. Vie o tom svoje aj Lukáš, ktorý sa nezľakol obrovskej konkurencie  internetových obchodov a dnes je z neho ostrieľaný „eshopár“. Pozrite sa ako začínal, čo ho na jeho ceste postretlo a aké má plány do budúcnosti.  Dúfam, že sa do rozhovoru zapojíte aj vy a položíte Lukášovi otázky v komentároch.

 

JA: Takže začnime od tvojho najznámejšieho eshopu Loly.sk?
LUKÁŠ:  Eshop Loly.sk  som spustil  v roku 2009. Mal som čerstvých  17 rokov a tak som musel prehovoriť na živnosť mamu. V tom čase som videl na trhu veľa priestoru. Nebolo tak veľa obchodov so spodným prádlom. Počiatočná investícia bola presne 100 €. V tom čase som sa veľmi zaujímal o SEO a tak som sa za krátky čas vyšvihol na prvé priečky aj na top slová. Organic bol môj jediný prísun návštevnosti. Horšie to bolo s mojimi obchodnými zručnosťami. Amatérsky som si zvolil dodávateľa z Anglicka, u ktorého som tovar nakupoval za maloobchodné ceny. Až neskôr som zistil, že môžem nakupovať aj veľkoobchodne u susedov v Česku.

eshop LOLY.sk

 

JA: Je veľa eshopov so spodným prádlom?
LUKÁŠ: Nedávno som sa bavil s jedným chalanom, ktorý taktiež prevádzkuje podobný e-shop ako ja. Ten mi povedal, že spodné prádlo predáva ďalších 120 e-shopov. Na Slovensko je to hrozne veľké číslo. Narastá hlavne drobná konkurencia, malí živnostníci a hlavne podnikavé ženy na materskej, ktoré predávajú cez inzertné a aukčné portály. Práve táto skupina ľudí tlačí ceny hrozne nízko, niekedy sa dokonca čudujem, či na tom aj niečo zarobia.

 

JA: Loly.sk dostalo penalizáciu za odkazy. Pravda?
LUKÁŠ: Doteraz neviem či táto penalizácia bola naozaj za odkazy, resp. či to bola naozaj penalizácia. Skôr by som povedal, že Google devalvoval množstvo mojich odkazov. Ku podivu sa na popredné priečky dostali na dlhšiu dobu podivné e-shopy, často bez jediného spätného odkazu so žiadnymi alebo odkopírovanými odkazmi.  Pokles návštevnosti z orgnaicu je -70 % . Dodnes to neviem pochopiť.  Popravde, nevidel som v Loly.sk nikdy veľkú budúcnosť. Bol to malý projekt, ktorým som začínal. Chybu som spravil hlavne v tom, že som sa od konkurencie neodlíšil špecializáciou produktov a hlavne, že som nikdy nemal tovar skladom. Je dosť ťažké, mať tovar na sklade pri takomto druhu tovaru pre začínajúceho živnostníka, ktorý na to jednoducho nemá peniaze. Po tejto devalvácii som spustil len PPC kampane v adwords a seo na tomto webe už neriešim. Príde mi to nerentabilné.

 

JA:  Vyskúšal si  vlastný affil a si zapojený aj v sieti dognet. Sú výsledky?
LUKÁŠ:  Affil Loly som si chcel vyskúšať sám. Nevedel som však nájsť vhodných partnerov. Keď mi Števo spomenul, že ide rozbiehať spolu s Visibility affiliate sieť, hneď som sa k nim nanominoval. Je to lepšie. Výsledky sú hlavne na webe Ladymania.sk. Tam mám niekoľko publisherov, ktorí privádzajú aj reálne objednávky. Koncom roka sme sa dohodli na navýšení provízie a je to teraz cítiť aj na vyššom záujme partnerov. Prichádza mi od nich oveľa  viac objednávok.

 

JA:  Ďalší tvojim eshopom je ladymania.sk , povedz niečo aj o tomto eshope.
LUKÁŠ: Ladymania.sk spolu s cz verziou som kúpil. Investícia to bola dobrá, do cca pól roka som to mal nazad. Na tomto webe som sa dlho trápil s konverzným pomerom. V lete som mal viac času venovať sa použiteľnosti webových stránok. Prečítal som veľa case studies, blogov  a pozrel pár videí. Na základe toho som pripravil skicu nového designu, aj keď som vedel, že by sa to malo robiť postupne a všetko testovať, videl som, že sú tam zjavné chyby.  Vďaka redesignu mi stúpol konverzný pomer o 25 %.  Od vtedy sa pri vytváraní nových projektov pozerám aj na použiteľnosť, pretože za rovnako vynaložené peniaze môžete mať aj o desiatky percent väčší zisk. Keď som si potestoval napríklad rozloženie reklamných prvkov a ich farby na jednom finančnom webe dokázal som zdvihnúť zisky o 120%.

 

JA: A do tretice niečo o tvojej novinke budchlap.sk
LUKÁŠ: Na Ladymania.sk mám dodávateľa, ktorý má v ponuke aj pánske oblečenie a tak som si povedal, že to skúsim aj u pánov. Projekt som spustil až cca 10. Novembra, no vďaka PPC reklamám som stihol aj vianočnú sezónu. Pri tomto e-shope sa chcem zamerať na kvalitné výrobky. Tovar postupne naskladňujem a myslím, že do konca januára budem mať skladom už všetky košele, mikiny a tričká. Teda budem pripravený na jar/ leto. Bol by som rád, keby sa tento obchod stal pomyselnou jednotkou v čisto pánskom oblečení na slovenskom internete do konca roku.

 

bud-chlap-cierne

 

JA: Máš aj nejakých zamestnancov alebo plánuješ?
LUKÁŠ: Momentálne mám jednu šikovnú zamestnankyňu a jednu slečnu na absolventskej praxi. Tento rok by som chcel pribrať ešte jedného človeka na mix práce okolo e-shopov a okolo mojich magazínov a iných projektov.

 

JA: Kamennú predajňu neplánuješ?
LUKÁŠ: Nad kamennou prevádzkou dlho uvažujem. Láka ma skúsiť offline biznis, no obávam sa vyšších počiatočných nákladov-zariadenie, nájom, pracovná sila. V prvom rade sa však sústredím na online prostredie, kde sa dajú zákazníci flexibilnejšie oslovovať.

 

Tak to boli Lukášove odpovede na moje otázky. No a teraz je tu priestor na vaše otázky.  Použite komentáre a dozviete sa viac.

Ešte aby som nezabudol, sledujte Lukáša Pampuríka na soc.sieťach:

pridaj hodnotenie

18 komentárov

  1. Stano Vít píše:

    Ahoj Lukáš. Mňa by zaujímalo, koľko hodín venuješ eshopom a koľko vrážaš mesačne do reklamy. Ďakujem za odpoveď

  2. Lukas Pampurik píše:

    Ahoj Stano, e-shopom som sa venoval cca 6 hodín denne kým som si balil sám. Teraz sa starám len o marketing, snažím sa zmestiť do 4 hodín denne, niekedy sa to však nedá, no som radšej, že sa môžem naplno venovať marketingu, čo ma baví ďaleko viac. Náklady na reklamu sú rôzne pre každý e-shop. Momentálne najviac vrážam do Budchlap, od ktorého si veľa sľubujem a je to na cca 800-1000 €/ mesiac na tento e-shop.

  3. Magda píše:

    To je eshop na mieru alebo to je prenajaté cms? Moc sa mi páči.

  4. Lukas Pampurik píše:

    Magda všetky e-shopy sú open source Prestashop, témy sú na mieru, taktiež kopu doprogramovaných modulov.

  5. Peter Čelko píše:

    Ahoj Lukáš, poriešime dáku spoluprácu?

  6. Lukas Pampurik píše:

    Peťo neuveríš tomu, ale mám ťa zapísaného, že sa ti musím ozvať s nejakou tou ponukou :) Ozvem sa v priebehu budúceho týždňa.

  7. Martin píše:

    Lukáš, ty si tuším mal aj eshop nabytoklacnosk? Ako sa mu darilo a prečo skončil?

    A druhá otázka. Kto ti robí weby na preste, môžeš odporučiť?

  8. Lukas Pampurik píše:

    Áno mal som aj tento e-shop. Momentálne je tam len nejaká reklama. Nebol to klasický e-shop. Robil som pre kamarátov dropshipping, no nevidel som v tom nejak´extra budúcnosť. Nemohol som ovplyvniť veľa vecí- vybavovanie objednávok, rýchlosť atď. Nakoniec sme sa dohodli ukončiť spoluprácu. Design na moje eshopy robila pani Hegedušová- mh-grafik.sk, programátor a kóder v jednom je jeden pán, ktorý sa živí ako učiteľ, no je veľmi šikovný a na Prestashop je pre mňa top. Žiaľ má málo času na prácu pre mňa a tak by som si jeho meno nechal pre seba :)

  9. Vlastný eshop píše:

    Aké sú podmienky na získanie človeka na absolvenstlú prax? Myslím, že takýto človek by mohol dosť pomôcť s bežnými úkonmi ako balenie, komunikácia a tak. A hlavne je zadarmo.

  10. Lukas Pampurik píše:

    Musis minimalne rok podnikat, nemat dlzoby voci socialke, vsetkym zdarvotkam, zaplatene dane. Absolventa vsak neziska kazdy, je to casto zacarovany kruh. Bud nie su uz peniaze alebo nie su absolventi- aspon tak to bolo u nas. Viac info je lepsie zistit si po telefone alebo na stranke upsvar.sk

  11. na budchlap.sk by to chcelo nejaký favicon :) ináč pekné eshopy. Mohli by sme niekedy dať osobné streto a pri káve si vymeniť nejaké skúsenosti z biznisu

    Prajem veľa úspechov Lukáš :)

  12. Uhorka píše:

    odporucam upravit kod, napr stranka produktu, mas tam najprv obrazky, potom h1 nadpis za ktorym nasleduje objednavkovy formular a potom nejaky popis. Nema to ziadnu logiku. V kode musi byt prvy nadpis h1 potom popis produktu nasledne nejake obrazky a az nakoniec objednavkovy formular.

  13. Lukas Pampurik píše:

    Lukáš, veľmi rád na tú kávu zájdem, favicon doplním. Podobne prajem veľa úspechov.

    Uhorka, nemyslím si, že práve poradie h1 nadpisu, obrazku a objednavkoveho formularu je tak podstatna vec, ale kazdopadne dakujem za podnet.

  14. Lukas Pampurik píše:

    Tak môj najlepší programátor na Prestashop už znovu zarezáva naplno, písal mi, že ho môžete kontaktovať. Ide o pána Zrebného, e-mail rudolfzrebny@gmail.com

  15. Andrea píše:

    Dobrý deň, chcela by som Vás poprosiť o pomoc – radu. Mám svoj eshop a hľadám najlepšie študenta , ktorý by mi vedel pomôcť s feeadom. ( ide o nahratie skladovej zásoby na stránku od dodávateľa, aktualizáciu skladov , . ..). Bola by to flexibilná práca na 2-3 hod. 2x do týždňa.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *