Porovnanie affil siete Dognet.sk a CJ.com

Dnes som sa rozhodol subjektívne zhodnotiť a porovnať 2 affil siete, ktoré najviac využívam  – Dognet.sk  a CJ.com. Nerobím to preto, že by som nemal nič iné na práci ale som nahnevaný a dúfam že sa aj takouto konštruktívnou kritikou veci posunú niekam.

 

Affil sieť Dognet.sk

Dognet mám rád a možno nevidím všetky nedostatky, ktoré má.  Ak vám niečo na Dognete vadí, tak pridajte svoje názory do komentárov pod článkom.. Ak sa Števo naštve, tak  vás maximálne vyhodí  zo siete alebo vám Katka nebude odpisovať na emaily :-)

Z môjho pohľadu to vyzerá asi takto:

+ výborná komunikácia, okamžité odpovede, riešenie problému ASAP

+ stále nové funkcie, vychádzajú v ústrety publisherom

+ v prípade nejakej zmeny vopred upozornia každého publishera, ktorý kampaň rieši

+ vďaka podpore dokáže rozbehnúť affil web aj úplný nováčik

+ vzdelávajú trh –  publisherov a aj inzerentov

+ flexibilné vyplácanie – fakturujem kedy sa mi chce. Peniaze mám skoro vždy okamžite na účte.

+ rýchle schvaľovanie  – zdá sa mi, že je schvaľovanie rýchlejšie ako v iných sieťach. Navyše v moment, keď sa provízie schvália, môžem fakturovať.

+ kompenzácie za nefunkčný tracking

Ale aby som nehovoril len o pozitívach ….

– malé kampane, ktorých testovaním človek len zabije čas. Treba viac veľkých kampaní.  Nie je dôležité číslo “počet aktívnych kampaní”

– prílišná otvorenosť  – veľa publisherom vadí,  že Dognet je až tak ústretový, že prezradí aj to, čo by nemusel. Napríklad naposledy ukázal top 10 webov, ktoré zarábajú najviac  v sieti.  Je to vec, ktorá sa proste nehovorí, hlavne pri projektoch, ktoré dokážete za 10 minút stokrát zreplikovať.

Ukázať jednostránkový web, ktorý funguje na PPC reklame a patrí do top 3 bola pre pár ľudí asi veľká inšpirácia a už som videl aj pár kópií.  A aj pár ďalších ľudí zo zoznamu top 10 sa mi následne ozvalo a neboli to slová radosti.  Ale toto je fail, z ktorého sa dá ľahko poučiť a pochopili to aj v Dognete. Teda aspoň dúfam :-)

 

Affil sieť Cj.com

O SK/CZ trh sa v sieti cj.com stará spoločnosť Vivnetworks. Niektoré veci určite neovplyvní, rozhranie je pevne dané, systém je taký, aký je, ale za niektoré fakty musí brať plnú zodpovednosť.  Toto je môj pohľad na túto sieť:

+ výborné kampane – toto sa musí priznať, v sieti sú výborné kampane. Eshopy ako okay.sk, hej.sk, mall.cz, zoot, bata.sk a kopec ďalších. Veľké značky, ktoré sa dajú veľmi dobre propagovať.  Ak chcete využiť  zarábanie pomocou affiliate, tak by bola hlúposť túto sieť vynechať.

+ nemusím dopredu vystavovať faktúru – provízie, ktoré sú schválené, sú okolo 20teho v mesiaci automaticky vyplatené. Faktúru vystavím až po vyplatení provízií.

Z môjho pohľadu má však táto sieť aj zopár vážnych negatív …

–  emailová komunikácia je často na bode mrazu. Keď niekomu napíšem, čakám na odpoveď pár dní. Niekedy nepríde vôbec – ani keď sa pripomeniem. Je to dosť zlé a kopu vecí na tom stroskotá. Sú aj výnimky ako David Hejtmánek – ten často posiela detailne návody “how to…”  . Mal by to naučiť aj ostatných, určite by to pomohlo.

– zatajovanie nefunkčného trackingu – a tu sa dostávame k problému, ktorý ma prinútil napísať tento článok. Dozvedel som sa, že nefungoval tracking v kampani  gymbeam.sk  a  pritom sieť o tom vedela.  Prišiel som na to náhodou.

Smutné je, že toto sa nestalo prvý krát. V minulosti, vo vianočnej sezóne,  som si všimol, že prestalo konvertovať okay.sk. Keď som sa na to spýtal, zistil som, že už o tom pár dní vedia a čakajú, kým sa nasadia kódy na web.  Že ich inzerent omylom zmazal. Je toto normálne?  Vedieť o tom, a neinformovať ?  Kompenzácie žiadne, nič.

– Rozhranie je pomalé, neexistujú emailové notifikácie, konverzie sa nepripisujú v reálnom čase, celé to je neprehľadné.  Ja keď som sa prvý krát zaregistroval, tak som nevedel, kam kliknúť. Klikol som na štatistiky – nič. Klikol som na inzerentov – nič. Nechápal som. Vytvoril som si ďalší účet a znovu to isté. Až neskôr som zistil, že musím čakať „pol hodinu“, kým sa stránka načíta.

– fakturujete austrálskej  zahraničnej firme, takže pre neplatcov DPH a neregistrované osoby pre DPH dosť nevýhoda

– kreditný systém – inzerent dobije kredit a keď sa minie, tak sa kampaň vypne. Časté deaktivácie môžu publisherov  pripraviť o veľa peňazí.  Nestalo sa prvý krát, že sa kampaň vypla v sobotu alebo v nedeľu.  Ja posielam niekam trafik a nemám z toho nič. Nie som závislý na jednej kampani, ale keď sa to stane nečakane (napríklad ako naposledy – v sobotu), tak nie je jednoduché dostať sa k počítaču a zmeniť tok trafiku na iného inzerenta alebo nasadiť namiesto CTA prvkov napríklad Adsense.  A keď si zoberiete, že vám niektoré kampane zarábajú desiatky eur denne, iné stovky, tak za rok vás tieto deaktivácie môžu pripraviť o poriadne sumy.

 

Čo majú tieto affil siete spoločné?

Nestabilita kampaní – mám pocit, že si s nimi inzerenti  v poslednej dobe robia čo chcú. “Hej, už to beží mesiac a vidíme, že treba znížiť cookies z 30 na 3 dni. Povedzte publisherom, že takto je to fér.”  Ako môže niekto za tak krátku dobu vyhodnotiť  takéto čísla? A kto sa ozve, na toho sa vyroja hlášky typu “a ty neoptimalizuješ náklady?” “bol si už niekedy v úlohe inzerenta?” .  Jednoducho niektorí inzerenti si nedajú tú námahu, aby si sadli a dali dokopy nejaké čísla a vyrátali si, čo je pre nich rentabilné. Nasadia kampaň a čakajú, čo to dá. Nerátajú s tým, že všetko si musí “sadnúť”, že možno chvíľku nebudú v zisku. Veď aj publisher má náklady, či na ladenie PPC, na tvorbu obsahu atď. A plače publisher, že je prvý mesiac v mínuse? (možno ano :-) )

Napríklad pri kampani GymBeam.sk  označuje jedna z týchto sietí publisherov, ktorí zdieľajú obsah na Facebooku, za príživníkov. Dôvod? Pretože na Facebooku zdieľajú články.

A čo je na tom zlé? Nie je hlavné to, že človek nakúpi? Čo majú na Facebooku zdieľať, produktovú stránku? Takto Facebook nefunguje. Ja byť eshop a mať obsah, ktorý niekto dokáže takto efektívne propagovať, nosím ho na rukách.  A je mi jedno, či je to na blogu alebo na Facebooku.  Sú to tí istí ľudia. Native advertising je to, čo funguje. Sme ale pár rokov za západom, tak to niektorí pochopia až za pár rokov.

Kampaní, ktoré sa menia od základov, je čoraz viac. Časom sa to stane trendom, inzerenti uvidia krátke cookies toho druhého a budú to vyžadovať tiež. Sieť na to kývne, aby ho získala, inak pôjde inam.

Ak budú podmienky v kampaniach nestabilné, tak budú siete darmo vyplakávať a presviedčať veľké médiá, aby sa zapojili. Kým prejdu návrhy schvaľovacou štruktúrou v mediálnom dome, kampaň bude už dávno vypnutá alebo s inými podmienkami. A bežní publisheri tiež nebudú tvoriť hodnoty, budú hladať skratky, ako využiť aktuálnu situáciu, ktorá sa pravdepodobne čoskoro zmení k horšiemu.

 

Napíš svoj názor do komentára

Ak si tento článok prečítal, tak venuj 15 sekúnd a zoštylizuj nejakú vetu do komentára. Môže sa týkať aj inej siete, vopred díky. Dúfam že som nikoho neurazil a celý článok je len môj názor. Obe siete aktívne využívam a dúfam že mi nedajú ban :-) . Publisheri nemôžu žiť bez sietí a siete bez publisherov. Tak to je.

Porovnanie affil siete Dognet.sk a CJ.com
5 (100%) 1 vote

48 komentárov

  1. Problémom kampane GB a social trafficu je to, že publisher poslal čitateľa na článok a následne (do 30 dní) čitateľ kúpil veci, ktoré by kúpil tak či onak. Teda posielanie trafficu na články, hlavne pri inzerentovi, ako je GB, nie je správne, keďže 70% vecí, čo predáva, sú jeho vlastné produkty. Šlo teda o “značkovanie” a nie reálnu pridanú hodnotu.

    Teda zdieľaním článkov na Facebooku publisher nezabezpečil predaj, len si označkoval človeka. To je pravda v 99% prípadoch a nikto to nemôže vyvrátiť, lebo sú k tomu štatistiky.

    A to, ako a prečo bola nastavená kampaň od začiatku zle písať nebudem, lebo to nebola naša chyba.

  2. LukasP píše:

    U Dognetu si přesně napsal “prílišná otvorenosť” a s tím plně souhlasím, vlastně je to jediný zádrhel v tom, abych se do sítě zatím registroval. Vše mi přijde až příliš přátelské a málo profesionální. Vztah k TOP publisherům je až příliš kamarádský a na to mohou doplatit nový publisheři. Pač co si budeme povídat, ale tyhle informace se tam asi s top publishery sdílí (kdo má jaké projekty, kolik vydělává apod.). Může se to stát i jinde, ale u Dognetu je to bohužel nejpravděpodobnější. Video TOP 10 publisherů jsem stihnul, docela shock tohle pustit ven, když u jiných je to TOP SECRET, ale každému občas uniknout nějaká data :-D Na druhou stranu Dognet se strašně snaží, maj to správný lidi, kampaně také nejsou špatný.

    Nic proti Števo a spol ;-), berte to jako můj pohled na věc, jak to citím a jak to na mě zvenčí působí, možná jsem jen naivní.

    • ako som uz pisal nizsie, stalo sa, mrzi nas to, uz sa to nikdy nestane. Ak sa chce niekto chranit, mozeme si spisat zmluvu o mlcanlivosti. S tym nemam najmensi problem.

    • Peter Chodelka píše:

      Lukas, môžem Ťa uistiť, že nemám predstavu aké weby a akí publisheri v dognete robia najväčšie prachy a podla mňa ostatní TOP publisheri tiež nie :). Števo sa so mnou o takéto informácie nedelí, aj keď som v dognete mentorom, s ostatnymi velkymi affilakmi tiez nie.

      – Video TOP 10 – úplný fail, ale Števa to mrzí a všetci robíme chyby. Treba sa z toho poučiť a ísť ďalej. Bodaj by si každý priznal chybu tak, ako Števo!

      Peter

  3. No a k tomu “odkrytiu” publisherov som už písal niekoľko krát. Stalo sa to raz, nikomu sme neublížili. Nepáčilo sa to, už sa to NIKDY ani náznakom opakovať nebude. Všetky informácie ostanú interné, ak by mal niekto potrebu to riešiť, môžeme si dať NDA :)

  4. Wriper píše:

    Ja keď som si prečítal to označenie “parazit” alebo “clickbait” tak ma skoro vyjebalo zo stoličky. Facebook, Taboola, OutBrain a všetky content ppc (čo je inak veľký trend a o 5 rokov si to budu platiť eshopy aj tu len už to nebude tak lacné) sú clickbait paraziti . Clickbait je trošku iná technika to už vačší clickbait sú všetky tie super erekcie a tabletky na chudnutie, ktoré zavádzajú zákaznika ;)

    Na obsah sa odkazuje a je to ako vravíš native a nič lepšie pre high engaged traffic neexistuje len ho proste udržiavať engaged . Ako viem, že inzerent si to predstavuje asi tak, že si nahodíš na svoj super magazín do ktorého si vrazil tisíce bannery a on ušetrí na CPT modely, ktorý mu ponúkajú veľké média (a evidentne oprávnene) a zrazu je fér, že jeho logo vidí denne desaťisíce ľudí, že XY ľudí nakupovať možno nechce ale zoznámi sa s brandom niekoľkokrát do mesiaca .

    Úprimne ak by affil mal fungovať tak ako si ho vačšina inzerentov predstavuje tak mám pocit, že založiť eshop je vcelku hračka. To, že je publisher stratový kým niečo skutočne vyladí (hovorím skutočne nie po týždni ani dvoch) to nikoho netrápi. Ani to, že svoje prachy vidíš často po 2 a pol mesiaci .

    Keď si spojíš všetky tieto faktory nie je naozaj lepšie si nasadiť AdSense a kasírovať priamo za tisíc zobrazení?

    Možno je to týmto maličkým trhom, kde to iný model ako za 1K ani moc fungovať nemôže aby boli všetci spokojní . Ja možno napíšem článok prečo by každý mal primárne robiť globálny trh a ako na to… Už sa mi moc nechce rozčuľovať

    • Celé to je o tejto konkrétnej kampani a tom, že posielanie trafficu na obsah pre tohoto inzerenta vytvára extrémnu stratu. človek, čo si prečíta článok NENAKÚPI preto, lebo si prečítal článok o tom, ako vypumpovať biceps. Drvivá väčšina nákupov nebola podnietená affilom, ale proste tým, že tam človek aj tak nakupuje.

  5. Meno netreba píše:

    Super zhrnutie. Ono dost zavisi akym stylom affil ides, niekde su zmeny a tvoje “problemy” bezproblemove. Najviac ale pobavila cast o prilisnej otvorenosti, no asi dost velka cast affilakov stihla pozriet video s tvojim webom + cashbackmi a prave tohoto sa u dognetu bojim, ze sa data a informacie (a aj inspiracie) tratia tam kam nemusia a nemali. Zbytocne si tym clovek potom vytvara konkurenciu, zvysuje naklady na PPC atd. Z casti to moze platit aj pre ine siete.
    Budem sledovat diskusiu, zazdielaj to aj na FB
    nech sa dari

    • ako som pisal, nemuseli sme to robit, chceli sme pomoct a takto sa nam to vypomstilo :) uz to nikdy ani naznakom nespravime.

      • Meno netreba píše:

        Umysel mohol byt hocaky, ale vela ludi to berie ako ja. Co sa moze diat na zrazoch, v mailoch s nasimi datami a napadmi. Top affilaci chcu byt vzdy skryti, aby sa ich napady a prevedenie nekopirovali a ani dalsiu konkurenciu v skrytom, nevytazenom segmente nikto nepotrebuje. Nie je ziaden problem spravit xty katalog na WP s tym ze sa clovek bude inspirovat dalsimi webmi a drobnymi vychytavkami. Zaroven sa z toho da vidiet s akymi ciframi sa operuje.
        Nie je nic zle, ak sa uverejnia vynatky z provizii, cisla inzerentov (objemy, provizie,..) to len podpori aktivitu aj pomoze, no vytahovat interne veci to sa nerobi a ako vidim vyssie nie som sam. Potom ma clovek chut to skratka riesit ako CPC model cez povedzme affilbox.

        • Ukazali sme par prikladov vo videu, ktore bolo na nete asi 3 hodiny. Opakujem sa, ale napisem to znova, uz NIKDY sa nic podobne nestane a kto chce byt 100% chraneny, mozeme podpisat NDA.

          • Juraj Jánošík píše:

            No bolo. Zase aji bude, video som si hneď stiahol. Bola by škoda, sa nepodeliť o zaujímavé top weby s vysvetlením ako a prečo sa im tak darí aj medzi publishery, ktorí ho zatiaľ nevideli. Tým urobíme osvetu, akú ešte svet nevidel :D

          • Peter píše:

            nahraj ho na youtube, lebo ja som asi jediný čo ho nevidel :)

          • klatuu píše:

            +1

            :)

          • verim, ze kto ma kusok rozumu a moralky a cirou nahodou ho napadlo to video stiahnut, tak si ho necha pre seba :)

  6. Katka píše:

    Ja len toľko, že ten kupón na zerex.cz ti zisťujem ale ešte mi neodpísali ;)

  7. Jako autor dvou citovaných hlášek se musím ohradit. Jako inzerenti v MT Nábytku, co navíc není v síti, dobře počítáme, co je pro nás rentabilní. Změnu jsme provedli dvakrát, vždy po 12 měsících. Je to náš program, naše peníze a naše podmínky. Bolí mě ztrácet partnery, ale nemůžu dávat víc, než aktuální výsledky, kalkulace a cíle dovolí a pokud to někomu vadí, nebudeme spolu dělat byznys. Tohle není manželství.

    • eRKo píše:

      Do kedy plánuješ obhajovať MT Nábytok a ich ústretové ťahy k publisherom (provízie, cookies, vyplácanie “načas”)? Na vás, českých affil manažéroch sa mi páči, ako často obhajujete programy, v ktorých inzerent nevypláca publisherov, znižuje provízie, cookies… Hlavné je, že affil manažér dostane zaplatené načas a výkonnostné bonusy. Som zvedavý, či by si ty robil za sľub, že po x-mesiacoch ťa možno niekto vyplatí, resp. keď ti stále budú znižovať výplatu…, keď sa programu publisheri hodia, tak sa nasľubujú hory doly, potom ich ako prvých ustrihneme. Také klasické…

      • kerka píše:

        jo, v posledni dobe sa Gyd chova dost namyslene a arogantne.

        napr, ze mu vadi, ze jeho super chovani (neplaceni vcas) je v kontextu s tak necim skolackym (viz dole)…

        je to ale pekna sbirecka – firma co proplaci pozde, nevazi si affilaku a manazer co je pysny na takoveto firemni chovani a do vsech se arogantne navazi a povysuje.

        vubec si nevidi ani na spicku nosu, kdyby jen vedel, co si o nem jeho znami mysli, mozna by se zmenil – ale jak je v cesku zvykem, nikdo mu nerekne pravdu do oci…

        nejhorsi na cz/sk affilu jsou ti slavni affil manazeri – kdyz to porovnam s cizinou, skoda mluvit :(

      • Dokud se tomu programu věnuji, tak za něj kopu, i když zažívá těžké časy. Pozdní platby neokecám, od nového roku jsme se AFAIK dost zlepšili. Ostatní české manažery nemůžu hodnotit, asi máš větší rozhled.

      • Ještě doplním, na výběr mám. Buď odejdu, nebo se můžu snažit, aby to bylo lepší. Trvá to, ale zkouším být loajální ke značce, která mi umožnila se hodně naučit (a že má i chyb, o tom není pochyb).

  8. Nepametal som si ze boli tvoje hlasky ale utkveli mi v pamati. A jasne ze je ine menit nieco po 12tich mesiacoch ako takmer okamzite. Ja som videl cisla a do troch dni po prekliku nebolo ani 50% konverzii. Vsetko bolo za dlhsie obdobie.

  9. Ritmus píše:

    Je spravne, ze taketo porovnania vznikaju. Otazka Adsense vs affiliate je – ak dobre zapojis affiliate, vznika vacsia pridana hodnota a longterm hodnota.Jlavne ked chces propagovat konkretne produkty, tak to, ze das linky na ne je prave ten bonus pre uzivatela. Dnes je affiliate uz dost komplexny a nie je to o rychlych weboch. Adsense a ine systemy su fajn, ak mas velky traffic a nevies co s nim, alebo je to tema tazko uchopitelna cez affiliate.

    Problem smerom k inzerentom ktory vnimam este je, ze inzerenti do svojich modelov takmer nikdy nezapocitavaju buduce nakupy(trzby) uzivatela. Kludne by to mohlo byt formou bonusov, ak je uzivatel uplne novy a nie je v databaze atd. (CPA bonus). Tak isto im affilaci robia branding for free, ked to robia poriadne a kvalitne a tak isto z jedneho zakaznika mozu byt dalsi zakaznici. Jednoducho je to neferovo naklonene k poctivcom, ktori za ich pridanu hodnotu nedostavaju ziadny bonus. Eshopy sa na aff. casto pozeraju len ako na jasne meratelny zdroj, kde nechcu nikdy riskovat, ze nieco malo prerobia, alebo skoncia na nule (je to logicke). Ale to, ze inde tie peniaze prepalia neefektivne, to zase podcenuju. V uplne najhorsom pripade si to prave kompenzuju cez affiliate. Ten ale v eshopoch nie je zas tak vyznamny, takze toto sa uz skor nedeje, doba pokrocila a skoro kazdy uz meria aspon zaklad. Ale v leadgene, ktory poznam lepsie je to bohuzial bezne :) Mixuju sa vysledky za vsetky zdroje a predkladaju vedeniu, aby nahodou ich mktng oddelenie nebolo za neschopne a rozpustene. CPA pre svoju akviziciu si nastavia na 20 Euro a affilakom daju 8. Affiliate sa u nas stale rozvija a je to o dlhodobej praci na oboch stranach. Inzerenti, ktori nedaju dobre podmienky a nebudu konvertovat stratia vykon a naopak. Trh to precisti. Na cislach je vidiet, ze aff trh rastie. Podla mna rastie rychlejsie ako samodtny ecommerce – ale zahrnam sem aj rozne agregatory a ak by sme pridali aj heureku atd, tak je to uplne bezdebaty.

    V casoch, kde v aukcnych systemoch na PPC mate malo moznosti ako bojovat, nie je uplne zle mat ine zdroje, kde mate istotu.Hlavne, ked ste mensi a stredny eshop a do brandingu to nemozete napumpovat.

    Co affilakom doporucujem, je rozvinut aj ine zdroje trafficu ako SEO, ako napr PPC a mailing. A kaslat na veci, kde zarobite easy money, ale navzdy to poznaci vase uvazovanie.

    Ad Dognet a zverejnenie dat. Bolo to v dobrej viere a samozrejme velky fail. Nezabudajme vsak, ze skopirovat uspesny projekt nie je lahke. Kto si mysli opak, nech mi napise a dam mu 5-6 CZ/SK webov aj s odhadovanymiu zarobkami, bez toho, aby som mal insider info a nech ich skusi replikovat:).

    • exot píše:

      K tomu zverejneniu dat, v top 10 boli relativne lahko skopirovatelne weby, niektore az primitivne lahko. Ak web nema komplikovanejsie technicke pozadie, obsah, ktory na nom vidno, nie je take tazke prekonat (cest vynimkam). Tomas hovoril o jednej landing page s ppc trafficom, ktoru tiez nebolo tazke skopcit. Aj Franta o tom nedavno pisal na blogu http://www.affilblog.cz/affiliate-konkurence-konkurencni-vyhody/ bod 6.

      • jedna vec je urobit web a druha vec je dostta nanho traffic. Mozes mat super landing page ale ked si lama v PPC, tak aj tak nic nedosiahnes. A mozes si spravit akykolvek klon obsahoveho webu, ak nevies SEO, tak ti to je prd platne.

        Ale ako som uz pisal, mrzi nas to, uz sa to NIKDY nebdue opakovat. myslim, ze tento jeden preslap za tie 4 roky co tu sme, by nam mohol byt odpusteny.

  10. biz insider píše:

    Jaka australska firma?? Asi mas lepsiho CJ nez ja. Jinak me nikdo nikdy neposlal zadne “how to” ze CJ, zrovna v tomhle me jejich komunikace pripadne dost tristni, tak ako to, ze se nikdy nevyjadri v celkem castym vypadkum v “dobiti kteditu”. Zajimave ze, ze u desitek neceskych veci v CJ co propaguji, tyhle problemy mam absolutne minimalne

    Ritmus)
    ze zrovna ty neco pises o kvalitnich webech. TY ktery provozujes tu tvoji spam sit (ok, na tvoje offshorky) s tisici domenami plnych nakradeneho contentu pripadne s contentom od minuleho vlastnika.
    pokud nevis co myslim, muzu sem vlozit odkaz na ukazkovy seznam cca litru tvych domen o kterych mluvim

    Gyd)
    vis jak jsi jednou psal na twitteru dotaz na to, ktery “ksindl” dela ty spam weby? odpoved mas o odstavec vyse

    Stevko)
    nenapadlo te, ze muze affilakom vadit, ze mas ve firme Ritmusa? s ohladom na to, jak funguje jeho biz (viz druhy odstavec). me by se teda ale vubec nelibilo davat jakekoliv data zrovna jemu

    tot moj nazor

  11. Vladan Hejnic píše:

    Dobrý den, affiliate partneři,
    Bohužel tyto tzv. “srovnání” vždy slouží jen jedné straně a jak je vidět i tento článek je tendenční a slouží té druhé straně. Zase dává příležitost věci vysvětlit. Za VIVnetworks.com se vyjádřím k jednotlivým výtkám. Věřím, že jde především o to, aby affiliate marketing rostl, byl zdravý, a přinášel všem stranám užitek. Nikdy není vše na 100%, ale naše nasazení pro affil ve VIVnetworks.com je na 100%. Proto náš tým velmi mrzí, když někdo takto manipuluje názorem partnerů. Víme, od mnoha partnerů, kteří tento článek četli, že je to velmi úsměvné. S panem Polakovičem budeme velmi rádi spolupracovat jako doposud, pokud bude jako každý dodržovat podmínky affiliate programů. Nemusí se tedy ničeho obávat, není to osobní, je to business. Vyjádření je k jednotlivým bodům je v jednotlivých příspěvcích.

    • Ďakujem za komentár. Pôvodne bol článok písaný na štýl “čo mi vadí na affil sieťach” ale potom som si uvedomil, že by som mal vyzdvihnúť aj klady. Tak som to premenoval na Porovnanie. chcel som tomu venovať len pár minút aby som napísal, že treba komunikovať. Keď vypadne tracking, treba to hneď dať vedieť. Opýtal som sa pár známych, čo im vadí. Nakoniec som tomu venoval 2 hodiny a pribudlo kopec bodov. Účelom nebolo nikoho poškodiť alebo niekomu prilepšiť. K jednotlivým bodom sa vyjadrím odpoveďou na ďalšie komentáre.

    • Ja len fakt verim, ze si nemozete mysliet, ze to je ucelovy clanok. Ja som velmi rad, ze tu je aj VIV a ze si inzerenti a aj publisheri mozu vybrat. Nikdy by sme neriesili nic ine, ako normalne vztahy a biznis. Sami sme z toho nevysli najlepsie :)

    • exot píše:

      Je úsmevné si myslieť, že Tomáš potrebuje robiť tendenčné články, slúžiace nejakej strane. Aspoň teda pre ľudí, ktorí ho poznajú.

  12. Vladan Hejnic píše:

    Tzv. “– emailová komunikácia je často na bode mrazu.”

    To nás asi ze všeho pane Polakoviči nejvíce mrzí co píšete. Pan Dan Král z VIVnetworks.com s vámi strávil mnoho času na Skype poradenstvím jak spolupracovat s Hej.sk na vašem projektu, který v té době ještě nebyl spuštěn. Takže na něj máte přímý kontakt a vždy vám obratem odpověděl. Jinak řešíme veškeré dotazy obratem, někdy je jich více, tak to může trvat o trochu déle než 24h. Otázkou je kam píšete. Partneři! prosím, vždy používejte e-mail podpora@vivnetworks.com nebo e-maily uvedené u jednotlivých programů do VIVnetworks.com.

    • Ano, je pravda že som s pánom Danielom Králom komunikoval a komunikácia bola v poriadku. Stáva sa mi ale aj to, že odpoveď nedostanem alebo dostane po pár dňoch. Viem že nie som sám, koho dlhá reakčná doba trápi.

  13. Vladan Hejnic píše:

    Tzv. “– zatajovanie nefunkčného trackingu”

    Pokud nefunguje tracking v 99,9% se jedná o lidskou chybu na straně inzerenta. To se stát může, jsme přeci všichni omylní. Naši inzerenti vždy odškodní partnery nahráním dodatečného bonusu vypočítaného dle předchozích výkonů. Vím, neni to ideální, ale je to jediná metoda jak se omluvit partnerům. Tedy ve VIVnetworks.com dostanou partneři vždy satisfakci.

    • je úplne normálne, že sa robia chyby. Je ale problém o tom informovať, napríklad na Facebooku, Twitteri, emailom? Mne nevadí, že sa to stane, ale že o tom nikomu nepoviete. Je podla mňa fér takéto veci oznámiť.

      • Daniel Král píše:

        Zdravím Tomáši,

        jakmile je nějaký inzerent deaktivovaný, automaticky přijde email partnerům s oznámením (na email, který mají zadaný v CJ). Je potřeba si však tyto notifikace v CJ nastavit, abyste měl info ihned.

  14. Vladan Hejnic píše:

    Tzv. “– fakturujete zahraničnej firme”

    Nezlobte se na mne, ale je to typický syndrom jednoúčelových článků. Nejprve napíši lež a pak se tzv. opravím.

    Pokud se někdo nechce stát plátcem DPH, pak ať se nám ozve a máme individuální řešení. Takto spolupracujeme a pomáháme mnoho partnerům. Napište prosím na podpora@vivnetworks.com

    • trocha ma teraz urážate, že to bolo klamstvo. Neviem, či toto zrovna potrebujete robiť. Napísal so austrálska, lebo som sa pomýlil. či je to austrálska, anglická, maďarská alebo polská nehrá úlohu. Nie je slovenská. Narážal som na potrebu byť platca DPH. Je to podla mňa informácia, ktorá je úplne normálna a niekomu môže pomôcť.

  15. Vladan Hejnic píše:

    – kreditný systém

    Kreditní systém je naopak velmi prospěšný pro partnery. Zažil jsem, když v Německu zkrachovalo Quelle a partnerům nevyplatilo přes 7mil. Euro! Pro nás ve VIVnetworks.com jsou výplaty partnerům na prvním místě a garantujeme tak, že pokud někdo z jakéhokoliv důvodu ukončí svůj affiliate program v naší síti, vždy dostojí svým závazkům. Asi nikdo nechce, aby investoval do PPC, do obsahu, do svého webu a pak za přivedené a schválené objednávky nedostal provize. Posledním případem byl v ČR zkrachovalý inzerent Nakupvakci.cz, který ve všech ostatních systémech (např.PayLo) nechal dluh přes 60mil. Kč a partneři v jiných sítích nedostali ani korunu! Ve VIVnetworks.com dostali partneři veškeré své provize.

    Poslední víkednový problém s Hej.sk a ZOOT byla lidská chyba kolegy v CJ a ne našich inzerentů. Situaci řešíme se CJ a žádáme náhradu škody pro partnery. Věřím, že se vše ke spokojenosti partnerů vyřeší.

  16. Náhodný návštevník píše:

    Ja mám k tomu taký názor že ked inzerent gymbeam si stanovil také podmienky aké si stanovil, tak affiliate siete vivnetworks a tak isto aj dognet sa mali dohodnúť a vyhodiť ich úplne von zo siete a nech nemajú affliate kampaň a nech ich pekne všetky ostatné kampane s podobný segmentom, ktoré majú affil na danom trhú predbehnú lebo to si zaslúžia a nie aby sa im podlizovať affilaite siete podlizovali a nechávali si takéto neseriozné kampane, teda inzerenta – pretože robia zlé meno aj sebe, či už to je dognet alebo cj – z psychologického hľadiska sa hodne zvyšuje šanca že si každý bude myslieť že sa podobne drasticky môže v budúcnosti z ničoho nič manipulovať aj s inými kampaňami.

    Inač so všetkym tu spomenutým súhlasím s autorom článku a nech tu láskavo doňho nikto nerýpe, lebo má úplne v každom jednom bode pravdu.

    • Kiež by to bolo tak jednoduché “dohodnúť sa”. Inak sa to volá aj kartelová dohoda :) Tú ale nemáme. Táto sporná kampaň nás, a verím že aj VIV, veľa naučila.

  17. Josef Kroupa píše:

    Tome,
    hezký článek, ale zbytečně vidíš všechno černobíle.

    Afill je prostě řehole :D

    Sám jsem několikrát řešil problémy i u programů, které nejsou zapojené v síti, a tam byly zase problémy s trackováním Affilboxu.

    Jindy byl zase problém s Sklikem, kam se nešlo přihlásit a tak mi běžely prodělečné reklamy.

    Do toho si občas inzerent vzpomene na redesing webu a zapomene nasadit affil kódy.

    O tristních výplatách některých programů a snižování provizí snad ani nebudu psát… :D.

    Co se týče platební morálky, tak mám s oběma v článku zmíněnými sítěmi velmi dobré zkušenosti: Cj (Viv) vyplácí provize každý měsíc, Dognet mi pro změnu na konci roku napsal, že u nich mám pár tisíc (o kterých jsem ani nevěděl) k proplacení :).

    Jedno má ale článek, i pod ním uvedené komentáře společné. Všichni jsme lidi (teda aspoň v to doufám) a prostě děláme chyby. Když ale chyba nastane, je třeba ji začít řešit a hlavně komunikovat s partnery. Zametení pod koberec vždy časem vyjde na povrch a takový průs*r se pak již těžko řeší :)

    • Díky za komentár. Chcel som len vyvolať diskusiu, aby bolo jasné, čo komu vadí a s čím je spokojný. Vyjadriť sa môže každý. Verím že v článku nie sú žiadne klamstvá a určite nebolo mojou snahou prikloniť sa na niektorú stranu porovnávaných sietí.

      Bez týchto dvoch sietí by bol affil ťažký. Je dobre že sú tu taký dvaja veľký hráči, to je výhoda pre nás publisherov. Monopol je vždy len na škodu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *