SEO pre WP – Tagy

Každý, kto má web na WordPresse, asi vie o možnosti pridávať k článkom tagy (tiež známe pod označením štítky, značky atď). Aký je ale ich účel, ako ich využiť, čomu sa vyhnúť a aký je dopad na SEO? Táto malá funkcia vám môže pomôcť ale môže byť aj na škodu.

Pridanie štítkov vo WP

Ako sa používajú štítky

Štítky sa pridávajú k článkom a mali by plniť funkciu akejsi dodatočnej navigácie. Mali by združovať články s rovnakým zameraním a uľahčiť tak čitateľovi nájsť témy, ktoré ho zaujímajú. Môžeme ich použiť napríklad v prípade, ak spájame články z viacerých kategórií . Ich použitie nie je povinné a autor príspevkov sa môže rozhodnúť, či bude štítky používať alebo nie.

Ak sa štítky použijú správne, čitateľ si na webe ľahko nájde obsah, ktorý ho zaujíma , zostane na stránkach dlhšie a s veľkou pravdepodobnosťou si zobrazí viac stránok. To ale neznamená, že sú vhodné pre každého.

 

Základné pravidlá použitia štítkov

  1. Nevytvárajte rovnaké štítky ako kategórie – štítky a kategórie by nemali mať rovnaké označenie a nemali by združovať úplne rovnaké články. Ak máte napríklad v navigácii kategóriu “pluginy”, nie je potrebné pridať štítok “pluginy” k článkom v tejto kategórii. Vznikli by tak 2 stránky s výpisom článkov s úplne rovnakým obsahom. Takáto duplicita v štruktúre webu je zbytočná aj pre návštevníkov vášho webu a rovnako aj pre vyhľadávače. Tie nemajú radi duplicitu.
  2. Štítky by mali zlučovať viacero článkov – ak je štítok priradený len k jednému článku, asi nemá moc veľký význam pre čitateľa. Ak na neho človek klikne, dostane sa na výpis, ktorý bude obsahovať iba jeden článok. Práve ten článok, ktorý práve dočítal. Preto je možno vhodným riešením pridávať štítky až v prípade, ak sa nazbiera viacero článkov, ktoré možno štítkom spojiť.
  3. Ak máte dobrú navigáciu, možno tagy nepotrebujete – V prvom rade sa snažte vytvoriť dobrú architektúru webu pomocou navigácie. Ak bude navigácia prehľadná a dostačujúca, štítky nepoužívajte. Priveľa možností môže zvýšiť mieru opustenia danej stránky alebo skomplikovať pohyb po webe.
  4. Vyhnite sa príliš všeobecným tagom – použiť príliš všeobecné tagy, ktoré by sa hodili takmer na každý článok na webe nemá takmer žiadny význam. Príkladom všeobecného tagu je napríklad štítok “jedlo” na blogu o varení.
  5. Nie pre vyhľadávač – používajte štítky na zjednodušenie pohybu čitateľa po webe. Nesnažte sa pomocou štítkov vytvárať len ďalšie nové podstránky pre vyhľadávače.

 

Optimalizácia pre vyhľadávače

Povedzme, že ste sa rozhodli pre použitie tagov a používate ich s maximálnym ohľadom na užívateľa. Čo si ale o tagoch myslia vyhľadávače? Hlavným problémom pre nich bude duplicita. Vyriešiť ju môžete viacerými spôsobmi. Najjednoduchšie je zakázanie indexácie tagov, napríklad pluginom WP SEO by Yoast. Osobne by som odporučil zákaz indexáciu tagov asi pre 90% wordpress webov, ktoré poznám. Ideálne nastavenie je “noindex, follow”

 

nastavenie noindex

Ak sa rozhodnete, že chcete nechať stránku tagov predsa len indexovateľnú, tak by mali jednotlivé štítky obsahovať len výpisy článkov, nie celé články.

Určite zamedzte aj prehnanému tagovaniu, ktoré by pripomínalo keyword stuffing. Príkladom štítkového keyword stuffingu k tomuto článku by bolo pridanie týchto tagov: “tag, tagy, štítok, štitky, wp štítok, wp tagy, worpress štítky, wordpress tagy, wp značky, wp značka”. Snaha by bola jasná. Vychytať všetky kľúčové slová , ktoré by mohli ľudia hľadať a vytvoriť tak vhodnú optimalizovanú vstupnú stránku. Takéto praktiky už ale dlho nefungujú a budú mať pravdepodobne negatívny dopad na hodnotenie webu vyhľadávačmi.

 

Aký je váš názor na štítky?

Budem rád, ak pridáte svoj názor na štítky vo WP weboch do komentárov. Používate ich? Máte povolenú ich indexáciu? Prinášajú vám návštevnosť? Pridávate štítky do sitemapy? Používate nejaké pluginy pre optimalizovanie štítkov?

Nebojte sa pridať odkazy na hodnotné články venujúce sa tejto téme.

pridaj hodnotenie

7 komentárov

  1. Pavel Ungr píše:

    Hojně používám, štítky navíc Google hodně upřednostňuje.

  2. Petr Jeník píše:

    Článek pěkný. Ale strašení duplicitami a negativním vlivem na vyhledávače je myslím zbytečné. Na svém blogu štítky používám a google i seznam je mají hodně rádi.
    Odhadem tipuji, že tak 80% návštěvníků příchozích z vyhledávačů na můj blog přijde právě na výpis článků dle tagu.

    • čau Petr, ďakujem za názor. Vedel som že štítky bývajú často vstupnými stránkami ale že to môže dosahovať až 80% som netušil.

      Tvoj blog sledujem a je mi jasné, že sa vyhľadávačom páči. Máš tam aktivitu, nemálo spätných odkazov atd. Vyhľadávače ti budú tolerovať viac ako nejakému začínajúcemu blogu.

      Ja som sa duplicitami nikoho nesnažil vystrašiť, len si treba byť podľa mňa vedomý, že to môže byť problém. Ak by som napríklad vytvoril sériu 10 článkov na určitú tému a ku každému by som pridal 5 rovnakých štítkov, tak by mi vzniklo 5 výpisov s úplne rovnakým obsahom. Každý by mal iba iný titulok. To je to isté, ako keby som nahral 5 krát ten istý článok a ku každému dal iný titulok. A to je vec, ktorú panda penalizovala.

  3. Robert Zelenka píše:

    Na můj Fashion Magazín skutečně chodí velká spousta návštěv právě ze štítků, takže bych určitě indexaci nezakazoval, ač jsem se s tímto názorem už setkal vícekrát, ale upřímně, nikdy jsem vlastně nepochopil proč :-)… A není to vlastně jediný web, na kterym jsem zaznamenal, že štítky jsou fakt oblíbené pro google i seznam.

  4. Michpro píše:

    Experimentoval som všeljak ,ale google má zrejme radšej tágy a kategórie ako samostatné články napríklad som napísal sériu článkov o niečom ,ale v serpe my vyšiel iba jeden článok a nižšie ako keď som vytvoril kategóriu a v nej boly všetky články .

  1. 13.05.2014

    […] Ako správne používať tagy/štítky […]

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *